FAQ
Order & Leverans
Hur gör jag en beställning hos Downswing?
Du gör enklast din beställning via vår e-handel downswing.se. När du placerat en order får du en orderbekräftelse till mailen du angett i kassan.
Hur lång är er leveranstid?
Vår ordinarie leveranstid inom Sverige är 2-7 arbetsdagar. Vid större kampanjer eller under reaperioder reserverar vi oss för att det kan ta några dagar extra på grund av hög belastning.
Hur kan jag spåra min leverans?
Så fort din beställning har lämnat vårt lager får du en länk och ett spårningsnummer där du kan följa ditt paket. Observera att det kan dröja upp till 24-48 timmar före du ser några händelser i spårningen.
Det är något som inte stämmer med min leverans?
Om något blivit fel med din leverans, hör omgående av dig till vår kundtjänst på info@downswing.se så hjälper vi dig.
För snabbast möjliga hantering, ha i ditt mail med:
- Ordernummer
- Vad som gått fel
Vi ser till att lösa problemet så fort som möjligt!
Har ni skickat min beställning?
Så fort din beställning lämnat vårt lager får du en leveransbekräftelse på mailen, där du också kan spåra ditt paket.
Vad har ni för fraktavgifter?
För leveranser inom Sverige gäller följande fraktavgifter:
- Fraktkostnad: 59 kr
- Fraktfritt: vid köp över 800 kr
- Returfrakt: 99 kr (dras av från återbetalningen)
Hur vet jag när mitt paket går att hämta?
Så fort ombudet har tagit emot ditt paket får du ett SMS från DB Schenker med instruktioner om hur du ska hämta ditt paket.
Vad händer om jag inte hämtar mitt paket i tid?
Om ett paket inte hämtas ut och istället går i retur till oss kommer vi att utfärda en återbetalning till dig av ditt ordervärde, men göra ett avdrag på 249 kr för att täcka returfrakt och den extra hantering som uppstått.
Vid sådana ärenden kontaktar vi alltid dig först för att se om du hellre vill att vi skickar varorna igen.
Retur & Reklamation
Hur länge har ni öppet köp?
Vi erbjuder öppet köp och bytesrätt i 30 dagar. För att din retur ska godkännas ska varan vara oanvänd, i originalförpackning och ha kvar eventuella etiketter.
Hur gör jag en reklamation?
Vid reklamationsärenden ber vi dig att kontakta oss på info@downswing.se
Bifoga bilder eller videor samt en beskrivning av problemet. Vid godkänd reklamation erbjuder vi ny vara eller återbetalning, vi står även för returfrakten vid godkänd reklamation.
Fick du inte svar på din fråga?
Klicka på knappen nedan och fyll i kontaktformuläret så ser vi till att hjälpa dig.